De Koningszoon

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 1 Recensies 1
Young adult   Topics 0
Tom is een boerenjongen van 16 jaar. Als een naburig dorp in vlammen opgaat, besluit hij de boerderij te verlaten om zich aan te sluiten bij koning Godfried. Maar de koning is verdwenen. De verschrikkelijke keizer Safir heeft het koninkrijk veroverd en tiranniseert het land en de bevolking. Tom wordt gevangen gezet, maar ontsnapt omdat hij hulp krijgt van de meest onwaarschijnlijke partner, prinses Carmen, de dochter van Safir. Samen ontdekken ze dat ver buiten het Koninkrijk een machtig wapen is verstopt, het gouden schaakstuk. Wie het complete schaakspel in zijn bezit heeft, is onsterfelijk. Safir heeft alle stukken, behalve de gouden koning. Wie vindt als eerste het ontbrekende schaakstuk? Het wordt een race tegen de klok.

Bram Baptist (1982) is historicus en woont met zijn gezin in het landelijke Meeden (Groningen). Hij werkt in het voortgezet onderwijs als docent geschiedenis en geeft schaaklessen aan kinderen. In zijn debuutroman combineert hij alles wat hem bezighoudt: de leefwereld van jongeren, geschiedenis, schaken en uiteraard schrijven.

Young Adult , Kind & Jeugd
Fictie 13-15 jaar