Meer dan 4,1 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
Soldaat van het Noorden

Soldaat van het noorden

Gelezen 49 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 26 Favoriet 3 Recensies 14
Young adult Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

Op een avond in het voorjaar van 1943 stopt er een Duitse legertruck in de straat van Klaas Nieboer. Duitse soldaten stappen uit en arresteren een man. Hij blijkt lid te zijn van het verzet, net als Klaas' vader. Ook de dertienjarige Klaas smokkelt af en toe bonkaarten. Als zijn vader onverwachts wordt opgepakt wegens illegaal slachten, gaat het mis. Op school scheldt Klaas de geschiedenisleraar uit voor vuile NSB'er en hij moet zich melden bij de directeur. Hij wordt van school getrapt. Dan vindt hij onder zijn kussen een briefje van zijn vader met een belangrijke opdracht. In hun verzetsgroep zit een verrader. Klaas moet hem zo snel mogelijk opsporen en uitschakelen voordat er nog meer leden worden opgepakt.

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 13-15 jaar
Hamley Books
03 mei 2021
03 mei 2021
9789463967921 , 9789464208078

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hamleybooks

Reacties op: Soldaat van het noorden