De kracht van aandacht

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

In dit boek vind je een praktische uitleg over de inhoud en toepassing van Aandacht, Meditatie en Mindfulness. Het presenteert een model van kwaliteit van bewustzijn, en van verdieping van reflectie. Het beschrijft de stappen op het Pad van bewustzijnsontwikkeling van het begin tot het resultaat, de realisatie van de natuur van je geest. Rust en ruimte Als je een moment neemt om je geest te observeren dan merk je dat hij constant in beweging is. Je ziet al snel dat je geest meestal in een staat van ongecontroleerde onrust is. Het maakt dat je vaak onrustig en druk in je hoofd bent. We kennen allemaal de ervaring dat we eerder achter de feiten aanlopen dan dat we onze geest in de hand hebben. Trainen van je geest Voor innerlijke rust en ruimte zullen we onze geest moeten trainen. De tradities waaruit de technieken van meditatie en mindfulness voortkomen geven aan dat het doel ervan het trainen van onze geest is. Het betekent simpelweg dat we door onze aandacht te (kunnen) richten we niet langer automatisch in allerlei oude gewoonten van denken en doen verzanden. Het zijn uiteindelijk deze oude geconditioneerde patronen die ons de stress, onrust en onzekerheden opleveren, en niet onze omstandigheden.

Kleine gids (1)
01 januari 2013
10 november 2020
9789082063998

1 keer bewerkt, laatste bewerking door ramodeboer

Reacties op: De kracht van aandacht