De kunst van mensen kennen

Er is volgens The New York Times-bestsellerauteur David Brooks één basisvaardigheid essentieel voor het geluk van ieder mens. En dat is het vermogen om anderen goed te kennen en hun het gevoel te geven dat ze worden gezien, gehoord, begrepen en op waarde worden geschat.

Toch voelen veel mensen in onze samenleving zich onzichtbaar en onbelangrijk. In De kunst van mensen kennen vertelt Brooks hoe we het vermogen om anderen echt te zien kunnen verbeteren. Hoe communiceer je met de mensen om je heen? Welke vragen stel je en hoe luister je? Hoe voorkom je dat je iemand meteen in een hokje plaatst en hoe leer je door andermans ogen te kijken?

Voor de antwoorden op deze vragen put Brooks uit de psychologie en de neurowetenschap, maar ook uit cultuur, geschiedenis en onderwijs. Hij stelt dat er niet alleen kennis en aandacht, maar vooral ook creativiteit nodig is om in iedereen iets bijzonders te zien.

De kunst van mensen kennen is voor de lezer die anderen beter wil begrijpen én zelf beter begrepen wil worden.

Is De kunst van mensen kennen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De kunst van mensen kennen