De tweede berg

'Een overtuigend pleidooi. *****' NRC Handelsblad
'Een krachtig, indringend boek dat je niet meer loslaat.' The Guardian
#1-bestseller over de zoektocht naar een zinvol leven.

We bewandelen in het leven vaak twee bergen. Bij de eerste berg streven we doelen na als carrière, status en succes. Maar als je de top van die eerste berg hebt bereikt, kan het goed zijn dat je niet van het uitzicht geniet en denkt: is dit alles? Of je dondert van die berg af door iets groots als een ontslag, scheiding of het verlies van een dierbare. Op de tweede berg draait het niet meer om jezelf, maar om anderen. Daar gaat het om het nastreven van een betekenisvol leven. In dit boek onderzoekt David Brooks hoe je die tweede berg kunt beklimmen en zinvol kunt leven in een egocentrische maatschappij. Hij richt zich hierbij op vier belangrijke pijlers die je helpen met het beklimmen van die tweede berg: familie, roeping, filosofie en een gemeenschap.

'De tweede berg is een aangrijpend, buitengewoon scherpzinnig en veelal eloquent boek. En hoopvol in de beste zin van het woord.' The Washington Post
'Een zeer leesbaar en vaak rijk gedetailleerd, menselijk verhaal.' The New York Times Book Review
David Brooks (1961) is auteur en al jaren een van de bestgelezen columnisten van The New York Times. Hij heeft meerdere bestsellers geschreven, waaronder The Road to Character. Hij geeft les aan Yale University en is lid van de American Academy of Arts and Sciences.

Recensies (1)

Is De tweede berg het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De tweede berg