De kwelling

De kwelling

Gelezen 143 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 59 Favoriet 5 Recensies 17
Thrillers & Spanning   Topics 0
(POD) In De kwelling, deel vier uit Val McDermids bekroonde Tony Hill en Carol Jordan-reeks, wordt een moord gepleegd die erg lijkt op het werk van seriemoordenaar Derek Tyler. Maar Tyler is jaren geleden opgepakt. Lukt het Tony en Carol de zaak op te lossen?

Op een bloederig matras ligt het lichaam van een meisje, haar ledematen gespreid in een gruwelijke imitatie van seksuele extase. De beschrijving past bij een serie van moorden die plotseling ten einde kwam toen ene Derek Tyler werd opgepakt. Nu, jaren later, gebeurt het weer. Derek zit echter nog steeds achter de tralies... Is dit het werk van een copycat?

Volgens misdaadpsycholoog Tony Hill is er meer aan de hand. Hij reist af naar het psychiatrische ziekenhuis waar Derek verblijft, vastbesloten om hem aan het praten te krijgen. Als de politie onder leiding van Carol Jordan een wanhopige undercoveroperatie in gang zet, staat Tony voor een angstaanjagende ontmoeting met de meest perverse moordenaar die hij tot nog toe is tegengekomen.

Val McDermid is de internationale bestsellerauteur van de Tony Hill en Carol Jordan-reeks, waarvan De sirene het eerste deel is. Haar werk is onderscheiden met o.a. de Diamond Dagger Award en de Gold Dagger Award.

Thriller
Sophie Brinkman
Luitingh Sijthoff
30 november -1
25 mei 2021

Sander (Hebban Crew) Hebban Crew

Een stevige McDermid en een pageturner van de eerste orde!

door: Sander (Hebban Crew) 1 like
We hebben er even op moeten wachten, maar de nieuwe Val McDermid is inmiddels al weer enige weken geleden in Nederlandse vertaling verschenen. Met De kwelling (The Torment of Others) heeft de Schotse misdaadschrijfster een verbluffend goed vierde deel in haar Tony Hill/Carol Jordan-reeks...

Reacties op: De kwelling