De Laatste Reis

Van de winnaar Hercule Poirot 2011

Heruitgave

Leven is reizen.
Wie bepaalt wanneer het de laatste reis is?

1912

De jonge journalist Stearns krijgt het dagboek van een spoorloos verdwenen lid van de Londense society in handen. Wanneer hij besluit om het leven van de man te reconstrueren, stelt hij vast dat achter de puriteinse façade een gruwelijke, cynische waarheid schuilgaat.

De laatste reis is voor alles een verhaal vol negentiende-eeuwse romantiek en met tal van bizarre personages. Een spannende geschiedenis met veel onverwachte wendingen en een verrassende ontknoping. Tegelijk biedt de roman een fascinerende blik op de Edwardiaanse maatschappij ten tijde van de eeuwwisseling.

De laatste reis is een heruitgave van een roman uit 1996.

Historische roman, die ik geschreven heb rond een persoonlijk drama. Het terugbrengen van het gegeven in de tijd dwong me om afstand te nemen, en gaf me tegelijk de kans om mijn verdriet te verwoorden. (Rudy Soetewey)

Rudy Soetewey

‘Ik schrijf niet het soort thrillers die het grote gebaar nodig hebben.’

•Geboren in 1955 in Wilrijk, woont in Edegem
•Werkt sinds drie jaar als coördinator e-learning voor het GO-net
•Ontving reeds verscheidene nominaties voor zijn thrillers
•Winnaar van de Knack Hercule Poirotprijs 2011 met ‘Getuigen’
•Exquise karaktertekening, herkenbaarheid, pure suspense, drama’s van de kleine man

Meer info: www.rudysoetewey.be

Recensies (1)

Is De Laatste Reis het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Laatste Reis