Bericht van de overkant

Wat doe je als je vrouw klaagt omdat je praat in je slaap? Een recorder naast je bed zetten om te bewijzen dat het allemaal niet zo erg is. Maar dan klinken op die opname als eerste woorden: ‘Laat me duidelijk zijn. Ik ben dood. Overleden, ja. Ontslapen. Ter ziele gegaan. Gestorven dus. Ik ben er niet meer. Morsdood.’ Wat doe je dan de volgende ochtend? Je bent auteur, dus schrijf je de woorden uit, natuurlijk. Het was geen droom, maar een ‘bericht van de overkant’. Een waarschuwing. Een reddingspoging, als het ware. Op korte termijn. Op heel korte termijn.

Rudy Soetewey won in 2011 de Knack Hercule Poirotprijs met 'Getuigen', in 2013 de Diamanten Kogel met '2017'. De exquise karaktertekening, beklijvende herkenbaarheid en de manier waarop hij de drama’s van de kleine man beschrijft, maken zijn thrillers uniek.

Recensies (5)

Meer recensies

Is Bericht van de overkant het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bericht van de overkant