De laatste stem

De laatste stem

Gelezen 158 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 166 Favoriet 4 Recensies 11
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 1   Topics 0

Wanneer Jessica Silver, erfgename van een vastgoedfortuin, vermist raakt en al het bewijs in de richting van haar Afro-Amerikaanse leraar Bobby Nock wijst, lijkt zijn veroordeling onvermijdelijk. Toch weet jurylid Maya Seale het vonnis van een van de meest sensationele zaken van het decennium te beïnvloeden. De uiteindelijke beslissing om Bobby Nock vrij te spreken zal elk jurylid de rest van hun leven achtervolgen. Tien jaar later wordt er een documentaire over de oude zaak gemaakt, precies op het moment dat Maya zelf van moord wordt beschuldigd. De zaak blijkt nog lang niet gesloten te zijn. Kan ze daarmee haar eigen onschuld bewijzen? Terwijl het hedendaagse onderzoek naar de moord zich ontvouwt, vertellen de juryleden individueel het verhaal achter de gebeurtenissen die zich tien jaar geleden voltrokken tijdens de beraadslaging.

Thriller
Karin Pijl
Luitingh Sijthoff
23 april 2020
30 april 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Ann Busquart Hebban Recensent

Naar de letter van de wet

door: Ann Busquart

Juryleden spreken altijd tot de verbeelding. Ze vormen niet zelden het onderwerp van een thriller. Heel vaak worden ze dan door een malafide maffiabaas onder druk gezet. Dat een jurylid ook uit zichzelf dwars kan liggen, bewijst Graham Moore in De laatste stem.

Nog meer dan een thriller is De...

Reacties op: De laatste stem