De maan begon te schijnen

Johanna Kruit & Wim Hofman
De maan begon te schijnen
In een droom kan van alles gebeuren. Maar soms weet je niet of je wel slaapt en droomt: dan lijkt wat echt is wel een droom, en wat je droomt lijkt soms net echt.
In deze bundel staan gedichten over dromen en bijna-dromen. Gedichten die soms op sprookjes lijken, maar vaak ook net echt zijn. Je zou het zelf kunnen mee­maken. . .
Johanna Kruit schreef deze gedichten. En vaak schreef ze die in de nacht, als ieder­een al lag te slapen en de maan opkwam boven het veld. Want als de maan begint te schijnen, beginnen alle dromen. Dan kan er van alles gebeuren !
Van Johanna Kruit en Wim Hofman verscheen eerder de bundel Wie weet nog waar we zijn ?
'De dichteres bewijst dat ze weet heeft van wat er kan woelen en stormen in kinderen.' (Leesidee)
Toegankelijke en herkenbare poëzie, die uitnodigt om tussen de regels door te lezen

Is De maan begon te schijnen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De maan begon te schijnen