De man die een kip was

De man die een kip was

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0

De man die een kip was is een tragikomische, kleine familiegeschiedenis. Tijdens de coronapandemie neemt het leven van Egidius Henne buiten zijn schuld een drastische wending. Zo raakt hij vlak voor de lockdown in Museum Beelden aan Zee in Scheveningen onder de indruk van het werk van Niki de Saint Phalle. Deze kunstenares roept een oude droom in hem wakker uit de tijd dat hij ontdekte dat er een vogel in hem schuilt. Die is het leven van Egidius met dwingende kracht gaan beheersen en wordt steeds meer onderdeel van zijn identiteit. Moeder Almatine denkt dat haar zoon bezeten is door de duivel. Haar trieste, ontroerende levensverhaal loopt als een tweede rode draad door de roman. Van lieverlee krijgt de lezer een beeld van hun bizarre moeder-zoonrelatie. De man die een kip was is een pakkend verhaal, soms hilarisch, soms droogkomisch, soms schrijnend, waarin feiten en fictie rond de levens van moeder Almatine en zoon Egidius Henne de nieuwsgierigheid van de lezer blijven prikkelen.

Elikser B.V. Uitgeverij
29 november 2021
29 november 2021

Reacties op: De man die een kip was