Ik neem voortaan een datingcoach

Wie een sluitende definitie van het fenomeen humor kan geven, krijgt Ik neem voortaan een datingcoach cadeau. Dat is een veilige uitdaging. Die definitie bestaat immers niet, wat op zich al humoristisch is. Humor is grappig, spottend, geestig, (droog)komisch, provocerend, taboedoorbrekend, confronterend, absurd, satirisch, vals en behaagziek tegelijk. En nog veel meer.
Frits Criens speelt in Ik neem voortaan een datingcoach met humor. In zijn lichtvoetige verzen ontmantelt hij heilige huisjes, prikkelt de geest, spot met vooroordelen en toont zich een taalvirtuoos met een verrassende kijk op zijn onderwerpen. Of hij nou schrijft over daten, dierentuinbezoek of de tweeling van zijn zoon, het taalplezier spat af van zijn vormvaste gedichten. De ondertitel Light verse van de bovenste plank is dan ook een terecht kwalificatie voor deze bundel.
Ander light verse van Frits Criens:
De buit is binnen; Vader & zoon (samen met Quirien van Haelen); Liefde uit blik; Zwarte Pier; Eeuwig rijzen. Verder is Criens veelvuldig opgenomen in bloemlezingen en verzamelbundels. Zie ook www.fritscriens.com

Is Ik neem voortaan een datingcoach het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Ik neem voortaan een datingcoach