De man in het hoge kasteel

Het jaar 1962. De geschiedenis zoals wij die kennen heeft nooit plaatsgevonden. In deze nachtmerrie-achtige dystopie hebben de asmogendheden de Tweede Wereldoorlog gewonnen. Alle overgebleven joden zijn ondergedoken. Slavernij is weer gelegaliseerd. Noord-Amerika is opgedeeld in verschillende territoria: de westkust is Japans grondgebied, de oostkust maakt deel uit van het enorme Nazirijk. In een neutrale bufferzone in Amerika, tussen de grote wereldmachten in, woont de mysterieuze schrijver van een underground bestseller op een bewaakt landgoed, The High Castle. Zijn immens populaire boek, dat verboden is door de Duitsers, is een herschrijving van de geschiedenis waarin de asmogendheden wél verslagen zijn. Maar bestaat hij wel echt? En is hij wel wie hij zegt dat hij is?
Met De man in het hoge kasteel biedt Dick een verontrustend inkijkje in een alternatieve wereld waarin onze 'echte' geschiedenis in een duister verleden is veranderd en de vraag rijst of de werkelijkheid er eigenlijk wel toe doet?

Redactionele recensie

Recensies (5)

Meer recensies

Is De man in het hoge kasteel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De man in het hoge kasteel