De mensmachine

Zijn wij de laatste sterfelijke generatie? Wel als het aan het transhumanisme ligt, de wetenschappelijk-filosofische stroming die zich bezighoudt met radicale levensverlenging door middel van versmelting van mens en techniek. Al in 2048 kan de dood opgelost zijn; een gedachte die niet alleen hoopgevend is, maar ook angstaanjagend.
In De mensmachine doet Mark O’Connell verslag van de reis die hij maakte door de wondere wereld van de levensverlenging. Hij introduceert de illustere hoofdrolspelers, laat zien welke ideeën zij nastreven, hoe haalbaar die zijn en hoe verstrekkend de gevolgen. Het resultaat is een even urgent als verbluffend boek over de nabije toekomst van de mens.

‘Sublieme literaire journalistiek over het eeuwige leven.’ Hanna Bervoets
‘O’Connell is een voortreffelijk schrijver en een aangename gids.’ The Guardian
‘Een even helder als briljant boek. En ook nog grappig, érg grappig.’ The Sunday Times

Redactionele recensie

Recensies (1)

Is De mensmachine het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De mensmachine