De moord op Maradona

Heruitgave van de bestseller uit 1996, ter gelegenheid van de 60ste verjaardag van Diego Armando Maradona (geboren 30 oktober 1960).

De moord op Maradona is een met feiten doorspekte fictieve roman waarin de strijd wordt beschreven tussen Diego Maradona, voetbalgenie, en Jo?o Havelange, zakengenie en hoogste baas van de Wereldvoetbalbond FIFA.

Het boek was een bestseller in 1996, toen het werd uitgegeven door Thomas Rap. Auteur Chris Willemsen richtte intussen zelf Uitgeverij NSC op en wil zijn destijds bewierookte pennenvrucht nieuw leven inblazen. Dat doet hij door het boek in de originele versie te herdrukken. Maar heeft er twee nieuwe verhalen aan toegevoegd. Het emotionele verslag van zijn ontmoeting met Maradona, aan wie hij een exemplaar van zijn boek overhandigde. En ten tweede een indringend intermezzo van Roberto Pennino (auteur van onder meer Onsterfelijk Torino) over de nacht na Italië-Argentinië. Die in Napoli gespeelde wedstrijd op het WK ’90 - met de toen bij Napoli onder contract staande Maradona in de hoofdrol - bracht Pennino ertoe speciaal voor deze heruitgave ‘Il tradimento di San Diego’ te schrijven, vrij vertaald: Het verraad van de heilige Diego.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportverhalen