Vooruitgang was hun streven

Vrolijk aandenken aan de fameuze Haagse voetbalclub VIOS

Het was een van de meest aansprekende voetbalverenigingen van Den Haag. Niet alleen wat de prestaties van het eerste elftal betreft. Maar ook door het Internationale Jeugdtoernooi en de vele andere activiteiten die de club organiseerde. VIOS, Vooruitgang Is Ons Streven, staat daardoor voor eeuwig in het geheugen gegrift van heel, heel veel Haagse voetballers. Ton Beije en Chris Willemsen begonnen er hun voetballoopbaan en bekwaamden zich later in de (sport)journalistiek. Nu, 16 jaar na de opheffing van VIOS – dat in 2005 met Cromvliet en LENS opging in sv Escamp – stortten Ton en Chris zich op de historie van de club. En maakten een boek dat letterlijk overloopt van de herinneringen. Talloze elftallen, gebeurtenissen, maar vooral veel onvergetelijke VIOS’ers komen voorbij. Niet in een traditioneel, saai, voorspelbaar jubileumboek. Maar in zo’n 200 pagina’s vrolijke visuele en vooral herkenbare herinneringen.

Is Vooruitgang was hun streven het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vooruitgang was hun streven