Jessie Burton_De muze

De muze

Gelezen 214 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 191 Favoriet 12 Recensies 23
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 6 Spots 11   Topics 0   Leesclub

Vier vrouwen die met elkaar verbonden zijn door een alles verstikkend geheim. Daarover gaat De muze, de nieuwe roman van Jessie Burton. Zij schreef eerder Het huis aan de Gouden Bocht, de wereldwijde bestseller over een poppenhuis in zeventiende-eeuws Amsterdam.

Voor De muze liet Jessie Burton zich inspireren door een schilderij van Goya dat in het Prado te Madrid hangt. Het verhaal speelt zich af in het chaotische Spanje van de jaren dertig en het zinderende Londen van de jaren zestig, rond vier hoofdpersonen. Het is een verleidelijke, opwindende, spannende roman over ambitie en identiteit, over liefde en obsessie, authenticiteit en bedrog. Dit is een verhaal dat in je gedachten blijft, lang nadat je de laatste bladzijde hebt gelezen. Een meesterwerk!

Heel geschikt voor lezers van Carlos Ruiz Zafóns Schaduw van de wind.
'De manier waarop de schrijfster de personages tot leven schopt, is het meest overtuigend.' De Standaard
'Een fabelachtig boeiende leeservaring.' The Observer

Oorspronkelijke titel
The Muze
Marja Borg
Luitingh Sijthoff
05 januari 2017
10 januari 2017

Neem de tijd om het veelzijdige 'De muze' te lezen

door: Barbara Gerritsen 2 likes

Hoe mooi is het wanneer kunst leidt tot nieuwe kunst. Jessie Burton (1982) laat zich voor De muze opnieuw door een beroemd werk inspireren, net zoals zij dat deed bij haar succesvolle debuutroman Het huis aan de gouden bocht. Dit keer is het echter niet een poppenhuis, maar een schilderij van Goya...

Reacties op: De muze