Het huis aan de Herengracht

Het huis aan de Herengracht

Rank 8 Gelezen 11 Aan het lezen 21 Wil ik lezen 147 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0   Leesclub

Het huis aan de Herengracht van Jessie Burton begint achttien jaar na de gebeurtenissen van Het huis aan de Gouden Bocht, op Thea Brandts achttiende verjaardag. Zij verwelkomt haar volwassenheid met open armen. Thuis is de sfeer gespannen – haar vader Otto en tante Nella maken eindeloos ruzie, de familie Brandt verkoopt hun meubels om te kunnen eten en op Thea's verjaardag, ook de dag dat haar moeder Maren stierf, dringen de geheimen uit het verleden het heden binnen.

Nella is wanhopig op zoek naar een echtgenoot voor Thea om haar toekomst veilig te stellen. Wanneer ze een uitnodiging ontvangen voor het exclusiefste bal van Amsterdam, is ze dolgelukkig – misschien is het lot hen dan toch gunstig gezind?

En inderdaad, het bal brengt nieuwe vooruitzichten, maar het lot van de Brandts blijft onzeker. En wanneer Nella een vreemd prikkelend gevoel in haar nek voelt, vraagt ze zich af of de miniaturist terug is...

Luitingh Sijthoff
20 september 2022