De mythe van normaal

De mythe van normaal

Rank 717 Gelezen 7 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 37 Favoriet 0 Recensies 6
Non-fictie Newsroom 1   Topics 0

In De mythe van normaal, over trauma, ziekte en heling in een toxische maatschappij ontleedt Gabor Maté de onderliggende oorzaken van onze fysieke en emotionele malaise, en legt hij verbanden tussen ons persoonlijk lijden en de druk van het jachtige bestaan. Wij zijn geneigd te geloven dat ‘normaal’ gelijk staat aan ‘gezond zijn’. Maar hoe gezond is die norm nu echt? Maté ontdekte dat de gangbare definitie van ‘normaal’ niet juist is: vrijwel alle ziekte is een natuurlijke weerspiegeling van het leven in een ongezonde samenleving, waarin gezondheidszorg steeds verder van onszelf af is komen te staan. In dit inzichtrijke en invoelende boek laat hij ons zien dat de sleutel tot genezing ligt in het herstel van onze medemenselijkheid en het omarmen van onze authenticiteit, ongeacht de maatschappelijke verwachtingen.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
AnkhHermes, Uitgeverij
07 december 2022
07 december 2022
9789020219456 , 9789020219463

Reacties op: De mythe van normaal