De nachtploeg

VN:

De nachtploeg

Rank 4588 Gelezen 205 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 112 Favoriet 21 Recensies 28
Thrillers & Spanning Lijsten 2 Spots 4   Topics 0
Vier vrouwen werken in de nachtdienst in Tokio. Ze maken lunchpakketten aan de lopende band: zwaar, geestdodend werk. Ze worden geplaagd door slaapgebrek en ernstige privéproblemen. De jongste vrouw, Yayoi, wurgt in een woede-aanval haar man, en komt bij haar collega Masako om raad. Die bedenkt een plan om het lijk te doen verdwijnen. Maar het loopt vreselijk uit de hand.

Deze duistere thriller beschrijft hoe collegialiteit en vriendschap tussen vier vrouwen vermorzeld wordt in de wrede Japanse consumptiemaatschappij.

(2005, 2008)

Poema Pocket
24 februari 2005
22 mei 2009

2 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Een fascinerende sfeertekening van de Japanse cultuur

door: Guido Huisintveld 2 reacties 3 likes

Japanners worden in strips en films (Manga, Anime) soms heftig geconfronteerd met grof geweld. Rondvliegende lichaamsdelen, verkrachtingen, liters rondspattend bloed, ze kicken erop. Daarnaast bestaat er bij ons westerlingen ook het beeld van strakke discipline, hoge arbeids-ethiek, ingehouden...

Reacties op: De nachtploeg