De Bijbel

De nieuwe Bijbelvertaling

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Artikelen 2 Lijsten 1   Topics 0

Deze katholieke editie van De Nieuwe Bijbelvertaling bevat de bijbelboeken in de omvang en de volgorde van de rooms-katholieke canon. Dit betekent dat de deuterocanonieke boeken en tekstgedeelten - teksten als Tobit, Judit, Baruch en Wijsheid van Jezus Sirach - deel uitmaken van het Oude Testament. Naast een uitgebreide algemene inleiding op de Bijbel, wordt elk bijbelboek voorafgegaan door een eigen inleiding. Hierin kan men onder meer informatie vinden over auteur en tijd, plaats van ontstaan en herkomst van de tekst. Het prettige formaat van deze bijbeluitgave (16 x 25 cm) komt overeen met de standaardedities in het bijbelaanbod van KBS/VBS. Speciaal voor deze uitgave werd een nieuw paginabeeld ontworpen door The Enschedé Font Foundry. Door de relatief grote letter en een ruime regelafstand, en door de versnummering buiten de tekst te plaatsen, biedt deze uitgave een rustig beeld dat het lezen zeer vergemakkelijkt. Voor de omslag is gekozen voor een werk van de Joodse kunstenaar Marcus van Loopik. De afbeelding is geïnspireerd op Psalm 122 en is onderdeel van een nieuwe serie etsen rond de Psalmen waaruit Van Loopik niet eerder publiceerde.

Religie & Spiritualiteit
Bijbels