De nimfen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 18 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Een obsessieve literaire thriller rond Griekse mythologie, psychologie en onopgeloste moordzaken
Edward Fosca is een moordenaar, dat weet psycholoog Mariana Andros zeker. Maar Fosca is ongenaakbaar. Hij is professor Grieks drama aan de universiteit van Cambridge, en zeer geliefd bij zowel collega’s als studenten. Hij heeft zelfs een mysterieuze groep vrouwelijke aanhangers,
die zichzelf De Nimfen noemen.
Het nichtje van Mariana Andros roept de hulp in van haar briljante, maar ook getroebleerde tante als een van haar vriendinnen, die tot De Nimfen behoort, vermoord wordt. Al snel raakt Mariana geobsedeerd door Fosca. Is hij in staat om zijn studentes te vermoorden? En verklaart dat zijn passie voor Persephone en haar reis naar de onderwereld?
Als er nog een lichaam wordt gevonden, wil Mariana koste wat kost Fosca's schuld bewijzen. Ze zet alles op het spel: haar geloofwaardigheid, haar vriendschappen, en zelfs haar leven.

Literaire thriller
Cargo