Noorderlicht trilogie

De Noorderlicht Trilogie

Gelezen 85 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 49 Favoriet 24 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 3 Lijsten 1 Spots 9 Top25's 18   Topics 0

Het gouden kompas is het boek van de zoektocht van Lyra naar haar verdwenen vriend Roger, die haar naar de bleke schoonheid van het Noorden brengt. In Het listige mes ontmoet Lyra de twaalfjarige Will, die een man heeft vermoord. En in De amberkleurige kijker ondernemen Lyra en Will een onontkoombare reis die hen zelfs naar de wereld van de doden zal voeren. Philip Pullman won vele prijzen, waaronder de Smarties Prize, de Carnegie Medal, The Guardian Children's Fiction Prize, de Whitbread Award en de prestigieuze Astrid Lindgren Memorial Award. Van Pullmans spannende en beroemde trilogie Het Noorderlicht werden wereldwijd meer dan tien miljoen exemplaren verkocht, en het eerste deel, Het gouden kompas, is verfilmd als The Golden Compass.

R. Jonkers D. Reerink ...
Prometheus
25 mei 2012
9789044611359 , 9789044618334 , 9789044621976

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99 Bestel het e-book € 14,99

Lezerswaarderingen

Scifi & Fantasy Café / De cadeautiplijst van de Scifi- & Fantasyclub
09 december 2018 4 reacties
  Meer artikelen

Lezersrecensies (2)

Mooi filosofisch verhaal over geloof en hoop

door: Kim Schreurs 2 reacties 1 like
‘De Noorderlichttrilogie’ is het verhaal van de twaalfjarige Lyra Belacqua, die in een parallelle versie van het Engelse Oxford leeft. In haar wereld hebben mensen een zichtbare ziel in de gedaante van een dier. Haar rustige leven verandert als er in diverse steden kinderen worden ontvoerd van...

Dikke pil

door: Ayla 1 like
Zelf vond ik het een mooi boek, alleen het is wel erg dik. En sommige woorden waren onduidelijk bijv. anorak. Erg fanatsierijk en spannend.