De olifantenfluisteraar

De olifantenfluisteraar

Rank 6681 Gelezen 72 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 160 Favoriet 10 Recensies 8
Non-fictie Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 2   Topics 0

De olifantenfluisteraar Mijn leven met de kudde in de Afrikaanse wildernis Lawrence Anthony (met Graham Spence) Als natuurbeschermer Lawrence Anthony wordt gevraagd een kudde olifanten op te nemen op zijn Thula Thula Game Reserve, is zijn eerste reactie: weigeren. Maar Anthony is de laatste kans voor de kudde die regelmatig ontsnapt. De dikhuiden zullen allemaal worden afgemaakt als Anthony ze niet opneemt. Anthony stemt toe, maar voordat hun verhuizing plaatsvindt breken de dieren opnieuw uit. De leidster van de kudde en haar kalf worden doodgeschoten. Als de overgebleven olifanten in Thula Thula arriveren zijn ze getraumatiseerd, onhandelbaar en heel gevaarlijk. Met oneindig veel geduld slaagt Lawrence Anthony er uiteindelijk in het vertrouwen van de kudde winnen. Hij beseft gaandeweg dat ‘zijn’ olifanten hem veel leren over het leven, loyaliteit en vrijheid. Hun grote onderlinge verbondenheid maakt hem nederig. Tegen de achtergrond van het leven op het reservaat met onvergetelijke personages en dieren, vertelt Lawrence Anthony een ontroerend, inspirerend en humorvol verhaal dat diepe indruk op de lezer maakt. Zijn boek werd een wereldwijde besteller met vertalingen in o.a. in Frankrijk, Duitsland, Italië, China en Scandinavië. Enkele van de bijna 12.000 (!) vijfsterren reacties op Goodreads: -‘This is a 10 star read. Fascinating and highly recommended’ -‘I felt so good while reading it — never wanted it to end. I cried a bit, too’ -‘This book was full of compassion, love, mystery and adventure’ -‘So poignant and so beautiful that I refused to put my book down’ -‘Words cannot describe how much I loved this book. It was an absolutely amazing story!’ Lawrence Anthony (1950 - 2012) was een bekende natuurbeschermer. Zijn boek over de olifantenkudde bracht hem wereldwijde erkenning. Anthony’s werk in Zululand wordt voortgezet door zijn vrouw Francoise Malby-Anthony.

Waargebeurde verhalen
Just Publishers
15 mei 2019
17 juni 2019

Merel Plat Hebban Recensent

Leerzaam, boeiend, maar bovenal ontroerend boek over een losgeslagen kudde olifanten

door: Merel Plat 2 likes ebook

Op een dag wordt Lawrence Anthony, eigenaar van het wildreservaat Thula Thula, gebeld door de Elephant Management and Owners Association met de vraag of hij een kudde olifanten wil hebben. Dat is een mooie kans, maar Thula Thula is niet geschikt om olifanten te houden en bovendien staat de kudde...

Reacties op: De olifantenfluisteraar