De ongeneeslijke romanticus

Gelezen 18 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 2 Recensies 11
Non-fictie Spots 1   Topics 0
Liefde maakt en breekt ons, iedereen kent liefde, iedereen wil liefde, iedereen wordt weleens verliefd, iedereen kent
het verlies van liefde. En als er iets grondig misgaat kunnen de consequenties verschrikkelijk zijn. Liefdesverdriet en
onbeantwoorde liefde zijn geen triviale problemen. Grote geleerdheid, rijkdom en status brengen geen soelaas.
Frank Tallis, befaamd en ervaren psychiater, heeft tal van verschillende mensen in therapie gehad - van aristocraten,
multimiljonairs en filmsterren tot buschauffeurs en mensen die in schrijnende armoede leven. Allen zijn even kwetsbaar voor de ziektes die liefde kan voortbrengen. In dit eerlijke en onthullende boek doet Tallis daar verslag van. Zijn therapeutische gesprekken met zijn patiënten zijn even fascinerend als die van Irvin D. Yalom en Oliver Sacks. De ongeneeslijke romanticus is een kijkje in de behandelkamer; het levert voor iedereen herkenning op, maar ook schitterende en waardevolle inzichten.

Gezondheid & Psychologie
Psychotherapie en andere therapieen