Leven

Leven

Wat is een zinvol leven? Hoe kunnen we omgaan met onze gedachten, gevoelens, verlangens, angsten? Hoe ga je om met voorspoed en verlies? Antwoorden op deze vragen worden vaak gezocht in religie en filosofie. In zijn nieuwe boek Leven biedt Frank Tallis, ervaren psychotherapeut en befaamd schrijver, antwoorden vanuit een heel ander veld, dat van de psychotherapie. De psychotherapeutische traditie biedt boeiende, realistische visies op mensen en het menselijk bestaan, op samenleving en cultuur, kunst en beschaving. Daarnaast illustreert Tallis de werking van verschillende vormen van psychotherapie met intrigerende voorbeelden uit zijn eigen praktijk. Mensen hebben het beter dan ooit tevoren, meer persoonlijke vrijheid, meer comfort, bezit, een langere levensverwachting. Toch is een groot aantal van hen depressief, angstig of ongelukkig. Leven biedt een grondige reflectie op dit alles. Behalve een fascinerende geschiedenis van het psychotherapeutisch denken is het ook een toegankelijke praktische gids die ons wegen wijst naar een optimaal leven.
Gezondheid & Psychologie
Atlas Contact