De opvolger

VN:

De opvolger

Gelezen 110 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 125 Favoriet 4 Recensies 7
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

In de thriller De opvolger van Fiona Cummins woont de negenjarige Jakey Frith met zijn ouders aan de Engelse zuidkust. Hij is ternauwernood ontsnapt uit de klauwen van een macabere seriemoordenaar. Maar de Bottenverzamelaar loopt nog altijd vrij rond en wacht het moment af om alsnog toe te slaan. Clara, het meisje dat nog door hem wordt vastgehouden, klampt zich vast aan de gedachte dat ze ooit gered zal worden. De Bottenverzamelaar heeft ondertussen een leerling gevonden, die hij klaarstoomt om zijn bottenmuseum over te nemen. Maar hij kan Jakey en de detective die zijn dromen doorkruiste niet uit zijn hoofd zetten en zint op de ultieme wraak.

Fiona Cummins toont in De opvolger op fenomenale wijze haar vermogen om de lezer koude rillingen te bezorgen en tegelijkertijd te ontroeren. Los te lezen opvolger van De verzamelaar

Literaire thriller
De bottenverzamelaar (2)
Ambo|Anthos
19 juni 2018
30 augustus 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Carola

Hakt erin vanwege subtiliteit

door: Anne Terwisscha

In De verzamelaar kon de lezer kennismaken met Brian Howley, ook wel de Bottenverzamelaar genoemd, omdat hij een morbide belangstelling heeft voor mensen met lichamelijke afwijkingen zoals gespleten handen of botvergroeiingen. Hij legde hier een collectie van aan door die mensen te ontvoeren en...

Reacties op: De opvolger