De pink van Iejoor

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
‘Wat is er, nu nog ‘waar’ in de verhalen die mijn moeder mij vertelde toen ik klein was?’ Die vraag is de leidraad bij het opnieuw vertellen van enkele Bijbelse verhalen. Eeke Scheweer verbindt ze met zijn eigen bestaan en de inzichten die hij tijdens drie theologische workshops opdeed! Vandaar dit boek met verhalen over ‘Het goede (samen)leven’.

Verwondering, ontroering, liefde, oog hebben voor elkaar, verzoening, vrede en gerechtigheid zijn de ingrediënten voor wat in de Bijbel ‘het Koninkrijk Gods’ heet. Het visioen waarbij ‘waar maken’ belangrijker wordt dan ‘waar zijn’! De verhalen zijn geschreven vanuit het perspectief van de in het verhaal aanwezige ezel. Dat geeft Eeke Scheweer de ruimte om wat ‘dartel’ met de oorspronkelijke teksten om te gaan en leidt soms tot originele en verrassende wendingen in het verhaal.

Het boek is bedoeld voor jong en oud. Soms zal de een de ander iets uit moeten leggen, maar de schrijver hoopt vooral op gesprek waarbij de een de ander probeert te begrijpen. ‘Verschillen in beleving, geeft ruimte’ vindt hij!

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit