De prijs

VN:

De prijs

Gelezen 76 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 96 Favoriet 3 Recensies 5
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

De prijs is de tweede adembenemende thriller van Quarantaine-auteur Erik Betten, en speelt in op de angsten van onze samenleving. Wander Reeker is game-ontwikkelaar. Ook in zijn vrije tijd verdwijnt hij het liefste in een virtuele wereld. Als zijn mobiele app PrizeTag een bescheiden succes wordt, lijft de mysterieuze organisatie Sixtus hem in. Wander belandt in een digitaal walhalla, waar hij alle vrijheid krijgt om te maken wat hij wil. Sixtus zorgt ervoor dat PrizeTag uitgroeit tot een landelijke hype, waarbij jongeren massaal de straat op gaan. Maar als er plots rellen uitbreken en zelfs slachtoffers vallen, blijkt Wanders onschuldige app een splijtzwam in de toch al zo verdeelde Nederlandse samenleving. Dankzij de vasthoudende advocate Leonie Valstar begint Wander te begrijpen wat er met zijn schepping gebeurt. Als hij op zoek gaat naar de werkelijkheid achter zijn digitale paradijs, komt hij voor een cruciale vraag te staan: hoeveel is het ontdekken van de waarheid hem waard?

Thriller
Luitingh Sijthoff
03 juni 2019
04 juni 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Erik Betten

Hebban Recensies Hebban Recensent

Krachtige boodschap verpakt in goede thriller

door: Hebban Recensies

De historicus en journalist Erik Betten (Leeuwarden, 1976) debuteerde als thrillerschrijver in 2018 met Quarantaine. Met dit boek won hij de prestigieuze BookSpot Schaduwprijs. Dat Betten geen eendagsvlieg is bewijst hij met zijn nieuwe boek De prijs.

In De prijs maken we kennis met de...

Reacties op: De prijs