Grontopia

Toekomstig Westerwolde, utopie of dystopie?

De toekomst baart ons zorgen. In de media vinden steeds scherpere discussies plaats. Inmiddels is het duidelijk dat door de mens veroorzaakte klimaatverandering en zeespiegelrijzing duistere toekomstperspectieven bieden.

Drie wetenschappers schetsen mogelijke gevolgen en bespreken mogelijke oplossingen, in het algemeen en specifiek gericht op het Zuidoost-Groningse Westerwolde.

Zeven auteurs – vijf ervaren SF-schrijvers (Erik Betten, Christien Boomsma, Tais Teng, Martijn Lindeboom en Bianca Mastenbroek) en de twee winnaars van de schrijfwedstrijd Toekomstig Westerwolde – voegen daar hun fictieve visie aan toe.

Kan ons waterrijke land ten ondergaan aan droogte? Hoe is het om als echte vleeseter in een vegan toekomst te leven bent? Hoe smaakt mensenvlees eigenlijk? Is genenmanipulatie de oplossing? Komen oerangsten ons opnieuw achtervolgen? Is het te verantwoorden om de milieuregels te overtreden op het moment dat de wereld zich aan het herstellen is?

Het boek is interessant voor iedereen die geïnteresseerd is in ontwikkelingen in het landschap, de toekomst van ons land, spannende verhalen en visies op onze wereld over twintig, vijftig of zelfs honderd jaar. Daarnaast is het ook speciaal interessant voor inwoners van Groningen (Westerwolde) en Drenthe.

Recensies (1)

Is Grontopia het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Grontopia