De Programmeerbende

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Junior   Topics 0

Vier klasgenoten uit groep acht, Felienne, Pepijn, Noortje en Jan, werken aan een programmeeropdracht voor een feestelijke markt op school. Ze zullen de bezoekers laten zien wat je allemaal kunt met programmeren. Voor Felienne is dit extra belangrijk, want haar ouders zijn fel anti-computer. En ze wil graag naar de Programmeerliga in Riga. Kan ze haar ouders overtuigen?

Op de kamer van Pepijn verzamelen de vier hun ideeën, en werken ze alles uit, van een muziekprogramma tot een stroopprinter. Terwijl ze daarmee bezig zijn gebeurt er iets vervelends: de school wordt gehackt. Hun leraar, meester Jopie, weet ook niet wat hij eraan kan doen, en Feliennes vader, die bij de politie werkt, pakt het helemaal verkeerd aan. De markt dreigt in duigen te vallen Wat nu? Naast programmeurs worden de kinderen ineens ook speurders.

De Programmeerbende is een grappig en spannend verhaal, maar dat is niet alles: met behulp van de bijbehorende website kun je de programma’s die de kinderen ontwerpen zelf uitproberen. Maak een muziekprogramma, een stroopprinter, een kunstprogramma, of een dansende robot. En ontdek op een speelse manier wat programmeren is.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar