De prosecco-dagboeken

De prosecco-dagboeken

Gelezen 97 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 179 Favoriet 6 Recensies 28
Feelgood Artikelen 1 Spots 3 Topics 1

Helena, een vrouw van in de dertig met een kinderwens, is na het beëindigen van haar relatie afgereisd naar Italië. Als de hippe influencer ‘Wineonheels’ reist ze langs diverse wijnboeren om haar miljoenen volgers wereldwijd verslag te doen van de beste prosecco. Haar liefde voor wijn is net zo groot als haar passie voor de mannen die deze wijnen maken. Voor één man wordt ze gewaarschuwd: Alberico Brunatoni, die in de streek "Il prosecco dittatore del mondo" wordt genoemd, de prosecco-dictator. Hij wordt gehaat om zijn onbuigzame, trotse karakter en benijd om zijn goed verkopende prosecco.

Na het vertrek van zijn echtgenote heeft Brunatoni vrouwen uit zijn leven gebannen. Hij is veel te druk met het veroveren van de markt, daarbij de traditionele manier van wijnoogsten in de steek latend. Wanneer wijnjournaliste Wineonheels op zijn pad komt om kritische vragen te stellen, kruisen de twee de degens.

De prosecco-dagboeken is een heerlijke feelgood tegen de achtergrond van de prachtige, heuvelrijke Veneto, dé prosecco-regio van Italië.

Feelgood
Populaire fiction algemeen