De raven

De Raven woonden eeuwen in het Zwitserse Dubbeldal. En ze zouden daar zeker voor altijd gebleven hebben, maar de laatste jaren hadden ze pech. Enkele koude winters en vele dieren die de winters niet overleefden. Naar het Zuiden dan maar. Gewoon de rivier volgen. Ze vestigden zich dan maar in Kamdaland, een provincie van Frankrijk.

Kamdaland was een verlaten provincie. Ze was vroeger bewoond geweest en nu woonden hier en daar nog wel enkele mensen, maar het geheel oogde desolaat. De Raven maakten alles bloeiend en kregen ook de steun van de Franse regering. Toch lukte alles niet zoals men het voorzien had. Corruptie en kleinmenselijke kanten verstoorde een vlotte samenleving.

Johan, de Opperraaf, probeerde iedere dag opnieuw om alles wat meer harmonie te geven. Maar er zijn tegenkantingen. Hoe toch blijven vechten voor het goede doel? Niet opgeven?

Historische biografieen
Mijnbestseller.nl