De recherche en de zware misdaad in Rotterdam

Een enorme illegale drugsindustrie, keer op keer verwoestende plofkraken op banken, een omvangrijke handel in illegale vuurwapens, witwassen op onvoorstelbaar grote schaal, geregeld dodelijk geweld tegen personen en ernstige gevallen van corruptie. Dat die misdaad in ons land zulke proporties zou aannemen, werd tot in het begin van deze eeuw maar door weinigen voor mogelijk gehouden. Toch werd deze rampzalige ontwikkeling in de jaren tachtig van de vorige eeuw al voorspeld door ervaren medewerkers van de Centrale Recherche bij de Gemeentepolitie in Rotterdam. Zij kwamen toen tot de vaststelling dat de slag tegen de georganiseerde misdaad in Rotterdam, maar eigenlijk in heel Nederland, was verloren en droegen deze bittere conclusie onverbloemd uit in kranteninterviews. Waar baseerden zij hun onheilspellende conclusie op?

Is De recherche en de zware misdaad in Rotterdam het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De recherche en de zware misdaad in Rotterdam