De rots

Het idee voor dit boek ontstond in 2018 toen de auteur voor het eerst sinds de dood van zijn enige zus in 1981 de graven van haar en zijn zwager bezocht op Cape Breton Island in Canada. Het huwelijk met de Canadese bevrijder, zo vol liefde begonnen in 1946, was uitgebloeid. Ze waren apart begraven.De auteur was zes jaar toen zijn 22-jarige enige zus naar Canada vertrok. Pas in 1957 zag hij haar terug na een reis op het emigrantenschip ‘Waterman’.In 2018 zag hij drie van haar vier kinderen terug, zijn oudste neef was jong overleden, en ontmoette haar kleinkinderen en achterkleinkinderen. Allen vertelden over de ‘cabin’ die het echtpaar gebouwd had in betere dagen aan het Bras d’Or lake, een van de mooiste plekjes van de wereld, waar men vakantie vierde. De grote steen in het water, the rock, sleet af en werd een metafoor voor de vergankelijkheid, maar ook een symbool van het plezier dat men met elkaar beleefde. +

Waargebeurde verhalen
Boekscout VOF