De saamhorigheidsgroep

Rank 151 Gelezen 193 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 138 Favoriet 4 Recensies 11
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 4 Spots 2   Topics 0

Wat als je aan het einde van je leven beseft dat je slechts één jaar echt gelukkig bent geweest? Topdiplomaat Bernhard Wekman kijkt tijdens een nacht in New York terug op de jaren tachtig, toen hij kennismaakte met een groepje Haarlemse idealisten. Ze noemden zichzelf de Saamhorigheidsgroep, waren lid van de PPR of de PSP en doneerden 10 procent van hun inkomen aan projecten in de derde wereld. Ze volksdansten, knutselden en genoten van de natuur. Op geen enkele manier paste hij ertussen. Toch deed Bernhard alsof de idealen van de Saamhorig-heidsgroep ook de zijne waren.
In De Saamhorigheidsgroep schrijft Merijn de Boer afwisselend satirisch en meeslepend over een groepje mensen dat de wereld wil verbeteren en over één man die het allemaal niets kan schelen maar voor het eerst in zijn leven verliefd wordt, in een roman die zich afspeelt in New York, Haarlem en Jeruzalem.

Querido
25 augustus 2020
25 augustus 2020

Marvin O. Hebban Recensent

Vermakelijk zonder veel structuur

door: Marvin O. 1 like ebook

Bernhard is ambassadeur en verblijft als permanente vertegenwoordiger van de VN in New York. Bronno, die hij een tijdje heeft gekend toen hij nog in Haarlem woonde, zo’n 35 jaar geleden, komt op bezoek. Samen behoorden ze tot de Saamhorigheidsgroep, een linkse, maatschappelijk geëngageerde groep...

Reacties op: De saamhorigheidsgroep