De schaduw van Bernice

Na 'De laatste twintig dagen van het Vaticaan', 'Prins' (geschreven met Eric Ameele) en 'Een netelige troonskwestie' is dit het vierde boek van auteur Antoine Emil.

Tegen de achtergrond van de berichtgeving over de oorlog tussen Rusland en Oekraïne, vraagt een bankier zich in zijn dagboek af waarom Bernice, zijn ex-vriendin die in Moskou woont, hem in Gent komt opzoeken.
De confrontatie tussen het heden en verleden leidt tot implicaties die geen van beiden kan ontlopen en die ook voor zijn bank consequenties dreigt te hebben.

Het beeld van een vrouw die op een aangeslagen treinruit een hart tekent voor haar achterblijvende man, zegt alles.

Het lijkt erop dat we een steekspel opvoeren, zonder vooraf de regels te hebben afgesproken.

Geïntrigeerd door wat ik op internet vond over Julia Berenice, kan ik de slaap niet vatten.

Dit doet mij terugdenken aan de behoudsgezindheid van pa en zijn naaste medewerkers die mij verhinderden nieuwe ideeën aan te brengen.

Met mijn gezicht in een gat op zijn massagetafel, voelde ik me niet verplicht te antwoorden. Maar hij had gelijk, ik was gespannen.

In haar licht groen ensemble met korte rok die haar goed-gevormde benen liet zien, zou niemand geloven dat ze 48 was.

Vervolgens gaan ze proberen u te destabiliseren, met de bedoeling dat u verzwakt uit de strijd komt en een beslissing in hun voordeel neemt.

Op de nieuwsredacties staat men versteld, gist men naar wat er gaande is en vraagt men zich af of er een putsch op handen is.

Terwijl geciviliseerde kandidaat-overnemers een gesprek aangaan om af te toetsen in welke mate men bereid is te onderhandelen, passen deze piraten andere praktijken toe.

Is De schaduw van Bernice het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De schaduw van Bernice