De spooktoren

De spooktoren

Gelezen 14 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 19 Favoriet 1 Recensies 1
Junior Artikelen 1 Spots 4   Topics 0

Na de dood van hun vader verhuist de identieke tweeling Mal en Colm met hun moeder naar een luxueus appartement in een oude torenflat in de stad. Wat ze niet weten, is dat er een vloek op de torenflat rust. De jongens ontmoeten hun bejaarde buren, die waarschuwen dat je tijdens het middaguur beter niet in het gebouw kunt rondlopen, horen vreemde geluiden, ontdekken een lift zonder knopje voor de dertiende verdieping en krijgen het onheilspellende bericht dat wie eenmaal in het gebouw woont, er nooit meer uit kan vertrekken. Op een dag verschijnt uit het niets het ontbrekende knopje… en als de liftdeuren op de dertiende verdieping opengaan, zien Mal en Colm iets onbegrijpelijks: een identiek gebouw, dat destijds uit geldgebrek nooit gebouwd is en nu is vastgeroest in de tijd. In deze toren wemelt het van de mensen – dood, levend of iets ertussenin...

Een verhaal om in te verdwijnen, vol intriges, een eeuwenoude vloek en twee jongens die leren omgaan met verdriet en verlies.

Spannend mysterie voor fans van Het huis met de schuine vloeren en Het luciferkasteel.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Esther Ottens
Van Holkema & Warendorf