9200000084861362

De stem van de zee

Rank 9148 Gelezen 104 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 51 Favoriet 4 Recensies 43
Young adult Artikelen 1 Spots 10   Topics 0

Wat als de legendarische koning Arthur zou opgroeien in een dystopische toekomst waar magie weer een rol speelt?
Volg het verhaal van de jonge Arthur door de ogen van Nimue, zijn zus, en laat je meevoeren naar een postapocalyptisch Europa vol mythologie en wonderlijke verschijningen in de trilogie 'De gave van de Selkie'.

Arthur en Nimue wonen bij hun oma sinds hun vader op zee is omgekomen en kennen hun moeder alleen uit verhalen, maar daar komt verandering in als Nimue op zolder een oud dagboek van haar moeder Rona vindt. Kort daarop wordt hun dorp verwoest door een zware storm en overlijdt hun oma. Samen besluiten ze op pad te gaan met het dagboek als leidraad: door hun familiegeschiedenis te volgen, kunnen ze Rona misschien vinden.
Tijdens hun tocht door een grimmig en door ziekte geteisterd Europa krijgt Nimue steeds vaker visioenen van een vreemde, in mistflarden gehulde verschijning. Deze Vale Man lijkt haar niet alleen in haar dromen, maar ook in het echte leven te volgen. Waarom vertoont hij zich aan haar? En welke connectie hebben Nimue en Arthur met de Andere Wereld, de sfeer van de geesten?

Young Adult
Fictie 15+
Fantasy
De Gave van de Selkie (1)
Dutch Venture Publishing
27 maart 2015
18 juni 2015
9789492098092 , 9789492098115 , 9789492585097

Traag, poëtisch en toch spannend

door: Rosanne Roeland 1 like

De stem van de zee van Mara Li, vormt het eerste deel van de trilogie genaamd ‘Eiland in de Mist’. De schrijfster laat ons in dit mooie verhaal kennis maken met Nimue en haar broer Arthur. Nimue is een heel gewoon meisje uit een vissersdorp dat samen met haar oma en haar kleine broertje een normaal...

Reacties op: De stem van de zee