De stille patiënt

VN:

De stille patiënt

Rank 178 Gelezen 1350 Aan het lezen 34 Wil ik lezen 1359 Favoriet 64 Recensies 77
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 8 Spots 12 Hebban 1000 611   Topics 0   Leesclub
‘Zij is de enige die weet wat er gebeurd is. Ik ben de enige die haar kan laten praten.’

Iedereen dacht dat Alicia Berenson een gelukkig huwelijk had; dan schiet ze haar man vijf keer in zijn hoofd. Na deze gruwelijke daad zwijgt ze, en weigert een verklaring te geven. Alicia’s stilte spreekt tot de verbeelding van het publiek en maakt haar tot een mysterieuze beroemdheid.

Psychotherapeut Theo Faber is ervan overtuigd dat hij haar weer kan laten praten en zo te ontrafelen wat er zich die bewuste nacht heeft afgespeeld. Hij doet er alles aan om een baan te krijgen bij de instelling waar Alicia zit opgesloten, en lijkt geobsedeerd om met haar in gesprek te gaan. Maar hij kan niet voorzien wat hij daarmee in gang zet…

Literaire thriller
Els Franci-Ekeler
Cargo
07 februari 2019
07 februari 2019
9789403146607 , 9789403152301 , 9789403197906

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Kees van Duyn Hebban Recensent

Mysterieus met een onderhuidse spanning

door: Kees van Duyn 1 like

De Britse, maar op Cyprus geboren auteur Alex Michaelides wilde als kind altijd al schrijver zijn. Voor zijn achttiende schreef hij anderhalve roman, maar door zijn liefde voor de film werd zijn ambitie enigszins ontmoedigd. Hij werkte als scenarioschrijver voor films en daarvoor in een gesloten...

Reacties op: De stille patiënt