base0005000428497

De stille stad

Rank 3973 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

In het vroege voorjaar van 2020 begon wereldwijd een uitbraak van het corona-virus, officieel Covid 19. Landen werden besmet, vele inwoners werden ziek en een zeer groot aantal burgers verloor het leven. Er kwamen ingrijpende lockdowns, van binnenblijven en avondklokken. Scholen werden gesloten, ziekenhuizen liepen vol met besmette mensen en de afdelingen IC draaiden helaas overuren. De winkels werden gesloten en het werd stil op straat. Mondkapjes op en anderhalve meter afstand houden. Op televisie werd in bijna elk programma gediscussieerd over de pandemie. Kranten publiceerden talloze artikelen over Covid en de gevolgen. De regering moest ingrijpende beslissingen nemen aan de hand van tegenstrijdige adviezen. Deze pandemie heeft de wereld op zijn kop gezet en een strijd tegen Covid-19 in gang gezet die ons allen – in meerdere of mindere mate – raakt. In het voorjaar van 2021 is een oproep gedaan om samen een boekwerk te maken. Vele mensen reageerden en stuurden hun verhalen. Dit boek is een unieke verzameling van persoonlijke ervaringen geworden. Een uniek tijdsdocument is op deze manier ontstaan.

Geschiedenis & Politiek
Historische biografieen