De therapeut

Rank 916 Gelezen 141 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 310 Favoriet 7 Recensies 31
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Lijsten 1 Spots 5   Topics 0   Leesclub
Het huis is leeg zonder haar man. Maar waarom heeft ze het idee dat ze niet alleen is?
Sara is psychologe en werkt in haar praktijk vooral met getroebleerde tieners. In haar vrije tijd klust ze samen met haar man Sigurd aan het grote huis dat ze van zijn opa geërfd hebben. Het is een onmogelijk project dat veel langer duurt dan ze gehoopt hadden. Dan verdwijnt Sigurd plots spoorloos, vlak nadat hij een lief berichtje aan Sara stuurde. Het grote, half gerenoveerde huis voelt opeens leeg en vijandig. Willekeurige dingen lijken verplaatst te zijn of te verdwijnen, en ’s nachts klinken voetstappen op de lege zolder boven Sara’s slaapkamer. Wanneer ze erachter komt dat Sigurd vermoord is, verliest Sara de grip op haar eigen leven. Kan ze als psychologe haar eigen geheugen en gevoel wel vertrouwen? En is ze nog veilig?

Literaire thriller
Cargo
09 april 2020
09 april 2020

Guy Doms Hebban Recensent

Vat vol vraagtekens

door: Guy Doms 1 like

Net zoals haar literaire schepper is Sara Lathus, het hoofdpersonage in De therapeut, psycholoog. De Noorse thrillerdebutant Helene Flood (1982) weet aldus erg goed waarover ze schrijft. In haar thuisland gooit het boek stante pede hoge ogen en wordt intussen bestempeld als een authentieke,...

Reacties op: De therapeut