De tijd van je leven

Niemand heeft het op z’n sterfbed over werk. Maar waarom eigenlijk niet? Het dicteert ons leven, maar de balans lijkt steeds vaker zoek te zijn. We willen zinvol werk doen, maar werk ook niet te belangrijk maken. Ondertussen wordt ons wijs gemaakt dat het nooit als werk zal voelen als we doen wat we écht leuk vinden. Maar klopt dat wel? In dit boek onderzoekt Frida Boeke de zin en onzin van ons werkende leven: burnouts te lijf gaan met kikkergif, infl uencers met morele dilemma’s, bonje in de bedrijfskantine en reclamemakers die toch bakker worden. Haar verhalen en refl ecties schijnen licht op hoe we via werk ons leven vormgeven en houden je een spiegel voor die nodig is om uit te vogelen wat je nou écht wil.
' Ik woonde in Kreuzberg, een van de leukste en levendigste wijken van de stad, maar dat had ik van horen zeggen want Berlijn zat potdicht. Het hele jaar werkte ik vanuit mijn ruime expatappartement, van kast tot kunst IKEA, en was ik te druk met mijn scherm om door te hebben dat de muren op me af kwamen. Maar als ik achter mijn bureau mijn lunch ophad zonder iets te hebben geproefd, tot ’s avonds laat aan het werk was, niet kon slapen of moest luisteren naar een praatje van de CEO over de winsten die wel of niet werden geboekt, rees steeds vaker de vraag: voor wie of wat doe ik dit eigenlijk?'

Is De tijd van je leven het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De tijd van je leven