9789026358852_front

De tranen van Messi

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

Ineens was daar het nieuws, in de zomer van 2021, dat Lionel Messi na 21 jaar bij FC Barcelona moest vertrekken. Het noodlijdende Barça had geen geld meer om de grootste ster uit zijn geschiedenis te betalen. Op een emotionele persconferentie nam een ontroostbare Messi in tranen afscheid van de club waar hij uitgroeide tot de beste voetballer van de wereld. Het waren lang niet de enige tranen van de zo bejubelde voetballer in zijn imposante carrière. Maar wat weten we eigenlijk van de voor- én tegenspoed van Messi?

Schrijver, journalist, Spanje-kenner en Messi-volger Edwin Winkels zocht naar bekende en minder bekende details: de jeugd van Messi in Rosario, zijn eenzaamheid in Barcelona, een gebroken been en een bijzondere kalverliefde, de lange schaduw van Maradona en Messi’s band met Nederland, en veel meer. Chronologisch wisselt Winkels de tranen van vreugde en de tranen van pijn af, waardoor een prachtige minibiografie ontstaat van de man die vrijwel alle records in het voetbal heeft gebroken.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportbiografieen