De transformatie van de aarde

De opwarming van de aarde is een van de grootste gevaren waar wij op dit moment mee worden geconfronteerd. In een gewaagd onderzoek dat eeuwen en continenten overspant stelt Peter Frankopan vast dat de natuur altijd een fundamentele rol heeft gespeeld bij het verloop van de geschiedenis.

Van de val van de Moche-beschaving in Zuid-Amerika die werd veroorzaakt door de opwarming van zeewater – ook bekend als El Niño – tot vulkaanuitbarstingen in IJsland die Egypte troffen en hielpen het Ottomaanse Rijk op de knieën te krijgen; keer op keer laat Frankopan zien dat wanneer er niet duurzaam werd gehandeld, een catastrofe volgde. Op briljante wijze en gebaseerd op baanbrekend wetenschappelijk onderzoek laat De transformatie van de aarde ons op een radicaal andere manier naar onze toekomst kijken.

Is De transformatie van de aarde het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De transformatie van de aarde