De Turkenflat

Gelezen 55 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 24 Favoriet 1 Recensies 3
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 3   Topics 0

De moeder kwam op een oude omafiets aanrijden alsof de duivel haar op de hielen zat, een stevige, jonge vrouw met een plat gezicht en halflang, zwart haar. 'Waar is Ayse?' vroeg ze onmiddellijk. Kressen wees naar haar man. Ze sprak hem aan in het Turks, haar woede beheersend. 'Zij is al weg vanaf drie uur,' zei ze.

Als de vierjarige Ayse Kaymak spoorloos verdwijnt na een middagje buiten spelen, start inspecteur Peter Kressen het onderzoek op de plek waaar ze het laatst is gezien: de flats in Arnhem-Zuid. Maar de Turkse gemeenschap is wantrouwig vanwege strubbelingen rond een eerdere verdwijning. Dennis Hiemstra leeft langs de opwinding heen. Zijn vriendin is hoogzwanger, hij moet zijn groot rijbewijs halen en zijn bus door de keuring slepen. Bij dat laatste wordt hij geholpen door Ibrahim, een jongen die volgens velen niet wil deugen.

Spannende boeken algemeen
Pockets spanning
Oorspronkelijke titel
De Turkenflat
Luitingh Sijthoff
01 januari 2000
04 maart 2010

1 keer bewerkt, laatste bewerking door lorrie03

Niet superspannend, wel van niveau

door: Marco Books 1 like

In De turkenflat draait het om Ayse, vier jaar, die vermist wordt. Zij woonde met haar Turkse ouders in een flat in Arnhem-Zuid. Ze zou voor het laatst gezien zijn in gezelschap van een Nederlandse man. Gebiedsagent Klein Drienen herkent dit. Twee jaar eerder was er net zo'n verdwijning. De...

Reacties op: De Turkenflat