De val van Hymír

Gelezen 188 Aan het lezen 33 Wil ik lezen 490 Favoriet 52 Recensies 69
Fantasy & SF Spots 1   Topics 0

Heden en verleden vloeien samen als de oude Wijsgeer, genaamd Benedictus, een serie van boeken aan zijn meest bekwame student Xavier wil laten lezen. Deze boeken bevatten vertellingen uit lang vervlogen tijden en Xavier beleeft die verhalen alsof hij zich daar daadwerkelijk bevindt. Twee van deze verhalen worden in dit eerste boek geïntroduceerd, namelijk die van het licht en de duisternis. Ze wisselen elkaar naadloos af, samen met deze Benedictus hoofdstukken, die zich in het heden van de wereld, genaamd Sistna, afspelen. Maar wat Xavier niet weet, is dat hij door het verzoek van Benedictus op te volgen misschien wel een corrupte tak van de regering, genaamd de Bloedraven - die ook in die vertellingen uit het verleden voorkomen - kwaad gemaakt heeft en dat hij misschien wel in een eeuwenoude oorlog is verstrengeld.

"Een grensverleggend verhaal, doorspekt met duisternis en gruwelijkheid, dat compleet anders is dan wat er hiervoor ooit geschreven is." ~ Susie Bosveld (Auteur van Sanctuary, Tijdloos en Catsanctuary)

“Origineel blood and gore fantasy verhaal van Nederlandse bodem.” ~ Elsa Bakker(Redacteur bij Lookie Books)

Sciencefiction & Fantasy
Fantasy