De verborgen hand

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 2 Recensies 3
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

De verborgen hand is de roman over vriendschap, liefde, het leven en de dood. Een succesvolle vertaler van toneelliteratuur is de rechterhand van een controversiële, heftig experimenterende regisseur die naam maakt met eigenzinnige, spraakmakende voorstellingen. De regisseur eist het uiterste van zijn acteurs en van zijn vertaler, vooral als hij ernstig ziek wordt en zijn laatste opvoering bedenkt. Het vertalen van dit stuk wordt de inzet van de strijd om de hoofdrollen. Bovendien wil de vertaler zijn vriendschap voor de regisseur tot uiting brengen. In zijn laatste weken is de regisseur omringd door actrices die hem verzorgen, zij verhinderen elk contact. Het uiteindelijke toneelproject bestaat uit de dood van de regisseur, diens crematie en de eerste, dramatische opvoering van het stuk, waarin het toneelspel, de werkelijkheid en muziek van vrouwelijke componisten de toeschouwers en de lezers verbazen.

Literaire fictie algemeen
Aspekt B.V., Uitgeverij