De verlaten monarch

Na de ineenstorting van het Duitse keizerrijk in 1918 vluchtte keizer
Wilhelm II naar het neutrale Nederland. Als een dief in de nacht passeerde hij de grens. Ineens zat ons land opgezadeld met deze wonderlijke keizer. Een man van goede wil enerzijds, en anderzijds een oorlogshitser en antisemiet. Hij vestigde zich uiteindelijk in het plaatsje Doorn waar hij resideerde. En Nederland... Nederland keek toe naar dit stukje Duitsland in eigen land, waaruit uiteindelijk een zekere symbiose ontstond.
Wijlen Henk Pors was jarenlang Tweede Kamerlid, Pierik is bekend als historicus. Dit boek is een heruitgave van de reeds lang uitverkochte eerste druk van dit boek.

Is De verlaten monarch het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De verlaten monarch