De verlichte middeleeuwen

De verlichte middeleeuwen

Een compleet nieuwe kijk op de middeleeuwen: een periode waarin de wetenschap floreerde

Wie geleerd heeft dat de middeleeuwen primitieve tijden waren waarin mensen in barbaarse omstandigheden leefden en weinig kennis bezaten, moet deze visie na het lezen van dit boek volledig herzien. Seb Falk toont ons dat de middeleeuwen juist een reeks intelligente, verlichte wetenschappers voortbracht.
Monnik John van Westwyk is onze gids op deze reis door de onbekende middeleeuwse wetenschap. Aan de hand van middeleeuwse teksten van zijn hand, laat Falk ons kennismaken met een breed scala aan wetenschappelijke vraagstukken waar mensen als John van Westwyk over nadachten en mee worstelden.
Van het rekenen met Romeinse cijfers tot het ontcijferen van horoscopen, het genezen van ziekten en het navigeren op de sterren: lezers maken kennis met de wetenschap zoals de middeleeuwse monniken die bedreven. Het resulteert in een fascinerend verhaal waarin je stap voor stap wordt meegenomen in het brein van een reeks middeleeuwse wetenschappers.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen